V únoru, 11. 2., se vybraní žáci 9. třídy zúčastnili v rámci předmětu občanská výchova fiktivního výběrového řízení, ostatní žáci byli tichými pozorovateli.
V tomto předmětu jsme se cca 3 měsíce věnovali volbě povolání, výběrovému řízení, vstupu do zaměstnání.
K fiktivnímu výběrovému řízení byla vypsána volná místa na post:
školník
vedoucí školní jídelny
učitel / učitelka základní školy (předmět dle jejich výběru)
asistent pedagoga
školní psycholog
Všichni žáci vypracovali svůj životopis, který si mohli částečně domyslet, napsali také motivační dopis. Do poslední chvíle nevěděli, kdo z nich bude vybrán do užšího kola, tzn. k pohovoru před výběrovou komisi skládající se z ředitelky školy, zástupce školy a dvou učitelek. Téměř všichni žáci vzali tuto aktivitu vážně, do školy přišli také patřičně oděni.
Myslím si, že tato aktivita byla velmi zdařilá. Přestože žáci bojovali s trémou, podávali dobré výsledky. Při zhodnocení sami uváděli, že byli rádi za možnost vyzkoušet si „nanečisto,“ jak takový pohovor probíhá.