«

»

Německý jazyk 8. třída, 25.5.- 29.5. 2020

Dobrý den, milí osmáci,

tento týden vypilujeme výslovnost textu 4. lekce, posílám vám podcast s rodilým mluvčím. Připravte se na rychlé tempo. Kromě výslovnosti a pravopisu rovnou v hlavě překládáte. Popř. si pauzněte video, ať stihnete překlad. Hodně dobré je překládat nahlas, ujistíte se, že opravdu překládáte, nejen, že si to myslíte. Pokuste se o co největší přesnost.

V tomto případě opět platí ideálně víckrát za sebou, ale denně. Kladu vám to důrazně, protože v tomto textu je mnoho významných gramatických jevů, které chci, aby jste pořádně dostali  „do ucha a do pusy „. Jako písničku, stále připomínám. A také to, že video trvá jen 2:25….Obrázek opět pochází z Islandu, je to tající ledovec.

Písemně mi, prosím, pošlete odpovědi na níže položené otázky, odpovědi očíslujte do sešitu.

Odpovědi vycházejí z textu a odpovídejte celou větou, tak, aby jste použili celý gramatický jev:

Zum Beispiel ( Např.):

Hat Dana einen Hund?

Ja, Dana hat einen Hund. ( nestačí pouze ..Ja.)

 

1. Turnt Dana gern?

2. Hat Milan einen Grossvater und Grossmutter?

3. Wo arbeitet zusammen?   (pozor, zde je chyták v časování slovesa!!! Přelož si otázku a odpověď a porovnej si slovesa)

4 .Ist das Fahrrad old?

5. Was haben die Kinder heute?

6. Und was haben die Kinder morgen?

7. Schreiben die Kinder ein Diktat gern?

Odpovědi radostně očekávám do pátku, i do soboty, méně radostně v neděli…

Přeji všem hezký týden.

Pavla Bednářová