Naše škola od letošního školního roku systematicky zařazuje metodu CLIL do výuky. O co se jedná? CLIL je zkratka pro integrovanou výuku předmětu a cizího jazyka. Je to vyučovací metoda založená na výuce školního předmětu prostřednictvím cizího jazyka, v našem případě angličtiny. Žák si osvojuje znalosti a dovednosti v obou předmětech současně. Již nyní ji využívají někteří učitelé nižšího stupně. Krátké aktivity se objevují v prvouce, matematice, hudební výchově. Zapojení kantoři vytváří materiály a zkouší jednotlivé aktivity, aby byla výuka připravena tak, jak budou děti postupovat do vyšších ročníků. Pro učitele je to náročná příprava, ale všichni věří, že tyto dílčí aktivity budou pro současné žáky velkým přínosem. Na druhém stupni se začíná CLIL objevovat ve vybraných třídách v hodinách zeměpisu, hudební výchovy, výchovy ke zdraví. Žáci mají možnost si znovu připomenout slovní zásobu, se kterou se již dříve seznámili nebo si naopak rozšířit k daným tématům.
Pokud vás téma zaujalo, více informací můžete zjistit například na těchto stránkách:
Fotografie z hodiny výchovy ke zdraví v 6. třídě: