«

»

Přírodopis 6. třída, 25.-29.5.2020

Nejprve několik důležitých informací a pokynů:

  1. Sledujte termíny odevzdání kontrolních úkolů a dodržujte je! 
  2. Kontrolní úkoly posílejte na email: foltova.renata@zsfrycovice.cz
  3. Vždy čekejte na mou zpětnou vazbu! Většinou je – Splněno – a nebo vám píši, což někteří již zaznamenali, co je třeba ke splnění úkolu dodělat. Samozřejmě v termínu.
  4. Sešity se budou později kontrolovat.
  5. Pokud se vám něco nedaří pustit apod., samozřejmě mě mailem kontaktujte.

A jdeme dál….

POZOR!!! ELEKTRONICKÝ HERBÁŘ – ODEVZDAT DO 30.5.2020

A co tě tento týden čeká? 

Budeme pokračovat v tématu VZDUŠNICOVCI.

Nejprve se podívejte na 9-ti minutové video o včelách, aby jste si ještě něco zopakovali, ale i dozvěděli nové informace. Video je zábavné a známý herec vás jím provede 🙂 Academie věd = NEZkreslená věda – včely

https://www.youtube.com/watch?v=Z5wm2Me4w-Q

1.část

Dále vypracujte kontrolní otázky, aby jste si nové vědomosti ukotvili 🙂

  1. Co to jsou vzdušnice (podrobně vysvětli):
  2. Když se zamyslíš, myslíš si, že je chvostoskok významný? ANO/NE a svou odpověď zdůvodni.
  3. Kolik páru končetin má včela a jak vypadá první článek třetího páru končetiny.
  4. Proč nemůže včela při bodnutí žihadlo vytáhnout? A co se se včelou po bodnutí stane.
  5. Jaké typ očí a typ ústního ústrojí má včela.
  6. Mnohonožky nejsou příliš líbivá stvoření,ale mají velký význam v přírodě. Jaký?
  7.  Opět se zamysli a napiš, jaký je význam včel v přírodě.

 

2.část

Pokračujeme v tématu vzdušnicovci – HMYZ – rozmnožování, hmyz s proměnou nedokonalou.

Materiál pro zápis je v učebnici text v učebnici str. 19-20 a strany. Tentokrát si uděláte zápis pouze za pomoci učebnice.

Vím, že to bude trochu složitější, ale musíte se naučit i pracovat s textem. Tak to vyzkoušíme. Nebojte se toho, já vás navedu a příští týden vám z toho pošlu na vypracování otázky, takže si to dobře zopakujete a popř. doplníte. Pokuste se pracovat sami. 

Vypište si, co to je proměna dokonalá a nedokonalá a příklady hmyzu. Příklady hmyzu s proměnou nedokonalou  – vypište skupiny, u každé se zaměřte na hlavní znaky, vývoj a zástupce. Zvláště tučně napsaný text je důležitý. Tak do toho! 🙂

A hotovo 🙂